Janosik Janosik
3322
BLOG

Dywagacje na temat brzozy są nieistotne !!!

Janosik Janosik Rozmaitości Obserwuj notkę 10

Skrzydło zostało ucięte przez linie Energetyczną dlatego cięcie jest prawie chirurgiczne i nie poszarpane relacja z 12 kwietnia jedynych Swiadków którzy widzieli lot TU 154 na 1060 m od lotniska to potwierdzają - Potwierdzają to też Stenogramy oraz fakt że fragment skrzydła leży tam gdzie zostało odcięte. Pytanie zasadnicze jest - co spowodowało nurkowanie TU 154 na 1770 m / 1220 m przed lotniskiem i dlaczego Autopilot 400 Hz po komendzie Odchodzimy na 80 m nie dał sie odłączyć mimo natychmiastowej Próby i dlaczego MAK sygnał 400 HZ okreslił jako wysokość niebezpieczną ( o której informuje załogę czerwony sygnalizator  ) - a nie autopilota i magiczna godzina 10.39.35 w Polsce 08.39.35 

Magiczna godzina 10.39.35 w Polsce 08.39.35 - to czas kolizji TU 154 z Siecią Energetyczną znajdującą się 770 m od lotniska - Według Serwera Elektrowni - czas zerwania Linii Energetycznej

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

17.09.2010 16:37
@interesariusz
"Opuszczony ogon z trzaskiem przełamał pień brzozy.”

Czyli 850 m uderza Statecznikiem w Brzozę który jest uszkodzony ale nie odpada - już się nie może wznosić i uderza 770 m w linie Energetyczną Skrzydłem które odpada - Druty doprowadzają też do rozpadu już osłabionego Statecznika i na 620 m odpada drążek sterowniczy Statecznika

- Ostatni raz pojawił się tam - Artur pokazuje na niebo nad 12-piętrowym budynek *) - od razu było jasne, że coś z nim jest nie tak. Za szybko się zniżał. Kiedy podleciał do garaży i schował się za nimi, pomyślałem: koniec, zaraz spadnie. Ale nagle pojawił się ponownie. Pilot podejmował rozpaczliwe próby nabrania wysokości. Pierwsze wierzchołki topoli są ścięte na wysokości około trzech metrów. Dalej cięcia na drzewach są wyższe - 5 - 10 metrów. Według świadków, chłopców, samolot leciał ogonem w dół i ryk silników zmusił ich do zatkania uszu. […] Opuszczony ogon z trzaskiem przełamał pień brzozy.” - i skrzydło "statecznika" się odrywa i upada na korony drzew - o tam - a drugie skrzydło upada na ziemię za linią energetyczną - o tam ... "

Chłopcy ruchem rąk wskazują te dwa miejsca - oraz miejsce gdzie się znajdowali w czasie katastrofy.: 

http://www.izvestia.ru/obshestvo/article3140696/
 

Przesłane przez dnia 9 paź 2010

Niewyemitowany fragment wywiadu z dziećmi ze Smoleńska 10 kwietnia 2010

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

19.09.2010 10:38
@rexturbo
Oczyście mogę się mylić - bo opieram się na informacjach które mogły być sfałszowane - ale gdyby nie - Po co Rosja miałaby Fałszować jeśli ma takich fachowców jak "... FSB to zawodowa służba specjalna ...Zastosowano coś z minimalnym ryzykiem wykrycia, prostego i skutecznego..." Twój Wpis - Ustawienie Blokady Autopilota na 20 metrach - a potem wszystko w porządku to wlaśnie minimalne ryzyko wykrycia, proste i skuteczne - jak się okazało - tylko jeden szczegół trzeba wmówić 400 Hz wysokość niebezpieczna i że lądowali i to się im udaje jak dotychczas
REXTURBO: Tu 154 kontra drewno brzozowe

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

19.09.2010 00:15 @manek

"...Sygnał dźwiękowy F=400 Hz (wysokość niebezpieczna) trwający wg transkrypcji nieprzerwanie przez 6,5 sekundy rozpoczyna się o czasie 10:40:51,5 dokładnie wtedy gdy RW po raz pierwszy zmierzył wysokość której wartość była <= od nastawionej wcześniej ( na 100m ) jako wysokość niebezpieczna..." Twój wpis @manek

Gdyby był ustawiony na ( na 100 m ) to zasygnalizowałby według MAK - już o 10:40:49,6 prawie 2 sekundy wcześniej - druga sprawa to czas trwania powinien trwać do czasu powrotu na wysokość 100 metrów - a urywa się w momencie udanej próby odłączenia autopilota na 20 metrach..

Trzecia sprawa to włączenie się sygnału 400 Hz - 0,3 sekundy po komendzie odchodzimy Co sugeruje natychmiastową reakcję II Pilota i próbę niestety nieudaną uruchomienia trybu - Przycisk UCHOD, czyli TOGA Switch ( Take Off / Go Around Switch ) Gdyby była skuteczna - sygnał trwałby krótko.

19.09.2010 00:15 @manek

"...To sygnał akustyczny inny niż z TAWS i z Autopilota i dlatego MAK ( i jej eksperci) nie miała żadnej wątpliwości, co do pochodzenia tego sygnału..." Twój wpis @manek

 

Na ich miejscu też bym chyba nie miał żadnych wątpliwości. Tak jak w latach 80 - Rosjanie też nie mieli żadnych wątpliwości - że zawinili Piloci Iłów 62. REXTURBO: Tu 154 kontra drewno brzozowe

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- @ndb2010 re: Uchod/TOGA
Zanim przejdę dalej chciałbym przedstawić tym, którzy jeszcze nie wiedzą fakt, że „odejście na drugi krąg” może być wykonane przez:
- wciśnięcię przycisku „uchod”
- podciagnięcię drążka steru do siebie.
Oba manewry skutkują wyłączeniem poszczególnych kanałów autopilota a moment ten powinien być odnotowany w stenogramach.

========

Jest jeszcze inny aspekt. Przycisk UCHOD, czyli TOGA switch (TakeOff/Go Around switch) jest konieczny w manewrze odejścia na drugi krąg z minimalnej wysokości, ponieważ nie tylko odłącza autopilota ale elektronicznie steruje zwiększeniem ciągu wszystkich silników do mocy startowej (pełny ciąg, a w niektórych nowoczesnych samolotach pełny ciąg + 10% rezerwy, czyli krótkotrwale 110% mocy nominalnej).

Wykonanie calego zespołu czynności związanych z odejściem na drugi krąg jednym przyciskiem ma oszczędzać czasu i stresu pilotowi, który w tym momencie ma pełne ręce roboty. Po prostu to trwa krócej niż odłączenie autopilota innym wyłącznikiem i przesunięcie trzech dźwigni ciągu.

Ponieważ przy lądowaniu przycisk TOGA zostaje wciśnięty TYLKO w razie konieczności pilnego, awaryjnego odejśćia na drugi krąg, to jest to idealny wyłącznik pood który należałoby podłączać wszelkiego rodzaju niespodzianki, o ile takie się w samolocie znajdowały.

Stary Wiarus 325 1424 | 06.10.2010 15:52


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

@STARY WIARUS
Rzeczowy głos w Dyskusji
Istotny jest - Sygnał 400 Hz na 80 / 75 m - to Klucz do Rozwiązania Smoleńska MAK powiązał go z - ВПР z Rejestratora Parametrów Lotu

Pytanie do Ciebie dlaczego po komendzie Odchodzimy i natychmiastowej próbie uruhomienia przycisku UCHOD, czyli TOGA switch (TakeOff/Go Around switch) - Dlaczego Ta Próba nie była skuteczna

12.09.2010 02:22 Janosik

http://janosik.salon24.pl/228231,dywagacje-na-temat-brzozy-sa-nieistotne
 

 

Janosik 22 130 | 06.10.2010 16:15

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

@ndb2010
Edmund Klich dalej w swoich wypowiedziach kwestionuje zapisy Stenogramów - między innymi jeden dotyczący zapisu w stenogramie - Sygnału 400 Hz określającego Według MAK 'u ( wysokość Niebezpieczną sygnalizowaną na 70 / 75 metrach ) - ja mam na temat tego sygnału swoje spostrzeżenia - ale załóżmy, że Stenogram jest w pełni Wiarygodny - to sygnalizator określający Niebezpieczną Wysokość był ustawiony tak - by sygnalizować przekroczenie wysokości 100 metrów do ziemi ( Gruntu ) i jeśli zasygnalizował przekroczenie 100 metrów na 70 / 75 metrach odczytywanych przez Nawigatora - To ta wysokość nie mogła być odczytana z Wysokościomierza Radiowego tylko z Wysokościomierza Barycznego

http://janosik.salon24.pl/233352,manipulacja-smolenska-tvn-24-trwa-part-3

 

Janosik 22 130 | 04.10.2010 14:18

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 

Janosik
O mnie Janosik

" Dzisiejsze Czasy " - Oceniam : - Krytycznie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości