"...Kto bowiem będąc 20 metrów WB - 45 metrów nad ziemią zamiast wcisnąć jeden przycisk UCHOD bawi się w wyłączanie po kolei wszystkich kanałów autopilota? Odejście przez UCHOD jest szybsze..."
(No i ta tajemnicza "naprawa" autopilota na kilka dni przed wylotem do Katynia)
Znowu Internauci dali się podpuścić – Przekonanemu o winie pilotów – I ostro chcą go przekonać, że jednak nie ma racji -
Na Blogu - Ronnie Long Smoleńsk. Pytanie o Rolę Pilotów .
http://granicewytrzymalosci.salon24.pl/237321,smolensk-pytanie-o-role-pilotow
Pytanie do Autora
Tyle Blogów Pan przeczytał i nie dziwi fakt że nikt nie zastanawia siędlaczego 0,3 sekundy po komendzie odchodzimy włącza się sygnał 400 Hz Autopilota - Co sugeruje natychmiastową reakcję II Pilota i próbę niestety nieudaną uruchomienia trybu - Przycisk UCHOD, czyli TOGA Switch ( Take Off / Go Around Switch ).
-------------------------------------------------------------------------------------------------
@ndb2010@Janosik
@ndb2010@Janosik
07.10.2010 14:44
-----------------------------------------------------------------------------------------------
@ndb2010
Jeszcze krotka dygresja co do czasow wylaczania autopilota.
Wg wstepnego raportu z 19.05.2010 MAK podaje ze nastepowalo to odpowiednio 5 i 4 sekundy przed uderzeniem w drzewo. Jezeli MAK ma na mysli ten sciety czubek brzozki jako punkt odniesienia, to te wylaczania w 2 plaszczyznach mialy by miejsce tylko 1 sekunde po rozpoczeciu sie "kwadratowej" czesci procedury "odchodzimy".
Czyli czas tniecia brzozki - 5 sekund to wynosi 40:56,75-5=40:51,75
a "kwadratowa" czesc rozpoczyna sie o 40:50,55.
Jak przyjac tak niedokladnie podawane dane przez MAK to nie dziwilbym sie ze i tu takze ten czas 5 i 4 sekund by sie nie zgadzal.
Moje pierwsze wrazenie jest takie, ze na wysokosci decyzji 100m baro kapitan nie podjal decyzji o ladowaniu i zgodnie z procedura 2 pilot po dwoch sekundach czyli gdzies na 80m baro powiedzial "odchodzimy" i jednoczesnie naciskal przycisk "uchod".
Byc moze, ze automat nie zareagowal, albo reagowal b a r d z o powoli i po paru sekundach Kapitan "pomogl" temu "odchodzimy".
Czy to nie wtedy pada przeklenstwo 2 pilota "qrwa" jako mozliwa reakcja na brak dzialania automatycznego "Uchodu"?
MANEK 0 746 | 03.12.2010 15:34 Service.lockUserShow(42348);
---------------------------------------------------------------------------------------
Film z TU 154 M 102 - Po Komendzie - ODCHODZIMY BIS
Link Film
Taki scenariusz byłby zgodny z tym, co zamierzali piloci (odejście w automacie na wysokości 100 metrów) i ze zdrowym rozsądkiem. Kto bowiem będąc 10 metrów nad ziemią zamiast wcisnąć jeden przycisk UCHOD bawi się w wyłączanie po kolei wszystkich kanałów autopilota? Odejście przez UCHOD jest szybsze (choć 10 metrów nad ziemią samolot i tak nie miałby żadnych szans na odejście).