Janosik Janosik
1343
BLOG

Atak na Błasika czyli Piloci TU 154 M w TVN 24 Powtórka

Janosik Janosik Rozmaitości Obserwuj notkę 7

Niespotykane dotychczas Powtórki w TVN 24 wczoraj Łukaszewicz u Moniki Olejnik - Dzisiaj Powtórka u Justyny Pochanke i współautor  Ksiązki "Ostatni Lot "   Pułkownik Robert Latkowski  i  Pułkownik Stefan Gruszczyk - Niestety nie bronili swoich młodszych kolegów - Przykre.

Pułkownik Robert Latkowski  nie omieszkał też przypomnieć rolę Generała Andrzeja Błasika - którą Onet.pl wczoraj  uściślił :

Przygotowanie Ogniowe TVN 24 Onet - Zmasowany Atak Na Błasika
Link

-----------------------------------------------------------------------------------

Onet przedstawił wczoraj taką relację

Byli piloci z 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego wskazali trzy główne przyczyny, które ich zdaniem doprowadziły do katastrofy w Smoleńsku. - Błędna decyzja o starcie, podjęcie decyzji o lądowaniu i błędy kontrolerów na lotnisku - powiedział płk Robert Latkowski w programie TVN24 "Fakty po Faktach". - Załoga przestała tam istnieć, drugi pilot przestał istnieć, tam była cisza. Nie mieści mi się w głowie sposób podejścia do lądowania - dodał płk Stefan Gruszczyk. Według pilotów załoga była fatalnie dobrana, a nawigator nie umiał prowadzić konwersacji w języku rosyjskim. 

Według płk Latkowskiego kapitan Protasiuk działał pod presją psychologiczną przełożonego. - Według regulaminu dowódcą tego samolotu był dowódca sił powietrznych, on dawał decyzje na lądowanie (gen. Andrzej Błasik, który był w kabinie pilotów w czasie manewru lądowania - red.)

– Nie było pogody na tym lotnisku do lądowania. Była to błędna decyzja podjęta przez dowódcę sił powietrznych. Decyzja powinna być, że opóźniamy start, bądź lecimy na lotnisko zapasowe – powiedział Latkowski. 

Według pułkownika kolejnym błędem była decyzja o próbie lądowania. - Trzecią przyczyną są błędy kontroli obsługi lotniska Siewiernyj - powiedział pułkownik, wspominając, że ma za sobą lądowania na tego typu lotniskach z VIP-ami na pokładzie. - Nigdy tak nie miałem, że mogłem robić, co chcę. Jak leciałem z prezydentem czy premierem, to zawsze byłem kontrolowany radiolokacyjnie. Byłem uprzedzany, współpracowałem z obsługą. Jeśli załoga nie podaje wysokości, to kontroler powinien zabronić podejścia i skierować na lotnisko zapasowe. Kontrola nie powinna dopuścić do lądowania tego samolotu - zaznaczył Latkowski.

"Załoga nie znała języka"

Gruszczyk z kolei podkreślił, że załoga była niewłaściwie dobrana. - W całej jaskrawości wychodzi, że dobór załogi był fatalny, załoga nie znała języka rosyjskiego i nie znała procedur, jakie obowiązują na tego typu lotniskach wojskowych w Rosji - powiedział pułkownik. - Jedyną osobą, która znała język rosyjski, był kapitan Arkadiusz Protasiuk. Nawigator nie umiał prowadzić korespondencji w języku rosyjskim. Jakbym miał lecieć na takie lotnisko, to bym odmówił lotu - dodał były pilot.

Według pułkownika Latkowskiego, Tu-154 podchodząc do lądowania miał włączony autopilot, co jest wbrew instrukcji obsługi maszyny. - Podejrzewam, że załoga nie znała instrukcji - powiedział.

- Włączony autopilot podczas lądowania to błąd. Nie wolno używać autopilota do momentu wysokości decyzji - zaznaczył z kolei płk Gruszczyk.

Pułk zażądał rosyjskojęzycznego lidera, który został "wykasowany"

- Wiem, ze było złożone zapotrzebowanie na lidera. Pułk zażądał lidera. Na jakimś etapie pułk "wykasował" lidera, który powinien być na pokładzie ze względu na rangę tego lotu, ze względu na to, że było to lotnisko wojskowe, które przez długi czas było zamknięte - mówił w TVN 24 płk Gruszczyk.

Kto odpowiedzialny?

Według doświadczonego pilota odpowiedzialnym za to, że samolot premiera (w dniu 7 kwietnia) i prezydenta (10 kwietnia) wyleciał do Smoleńska jest organizator lotu.

- Załoga ustaliła sobie początkową wysokość decyzji na poziomie 60 metrów, w tym przypadku powinni ustalić ją na poziomie 120 metrów. Załoga była zobowiązana wykonać komendę "pull up", a później się zastanawiać, czy ta decyzja była błędem, czy nie - powiedział płk Gruszczyk. 

B. piloci specpułku: trzy błędy z 10 kwietnia, załoga nie znała języka

Onet.pl  /  TVN 24 /  29.12.2010, 20:16

----------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Wypowiedź Prezydenta Rosji "...Mam nadzieję, że polskim kolegom starczy rozumu i woli do przyjęcia odpowiednich wniosków, bez jakichkolwiek zbytecznych komentarzy - stwierdza głowa rosyjskiego państwa..." Link

Czy Dzięki 10 / 04 Relacje Polski i Rosji stały się "Lepsze" ?
Link

Rosjanie nie dopełnili wymogów wynikających z konwencji chicagowskiej.
Link

 "W Rosji są zainteresowani tym, by cała prawda nie wyszła na jaw"  -  Donald Tusk
Link

------------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Ale Godzina Dziesiąta 10.00 i Mgła - Drugi Pilot Robert Grzywna
Link

Nawet tak doświadczonego Pilota taka sytuacja zdziwiła

Fakt.pl - Smoleńska mgła "wypełzła z jaru"
Link

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 Polecam:

Wyraźne Zdjęcie Satelitarne - Kokpitu TU 154M którego potem wcięło


 Nie Zginęliśmy, więc nie będzie im tak łatwo zrzucić na nas winę
 

 -----------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam

Lech Kaczyński wystartował bez opóźnień o 7.17 !
Link

Start TU 154 M z Prezydentem na Pokładzie i Delegacji na Uroczystości Katyńskie 10 kwietnia 2010 roku Link do opisu zdjęcia.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Po złamaniu Gazy Wylotowe TU 154M odrzuciłyby Konar Brzozy Daleko
Link


 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Szczególnie Polecam:

Macierewicz Tupolew nie spadł tak, jak nam mówią? Są zdjęcia
Link

Autor - @154

___________________________________________________

Gdzie jest Wiśniewski ?
Link

---------------------------------------------------------------------------------------

Ostre Słowa Petelickiego - Klich powinien strzelić sobie w łeb
Link 

Janosik
O mnie Janosik

" Dzisiejsze Czasy " - Oceniam : - Krytycznie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości