Janosik Janosik
2146
BLOG

Wiśniewski dołączył do Mataczenia Smoleńskiego i zaciętej Taśmy

Janosik Janosik Rozmaitości Obserwuj notkę 14

- Stałem w hotelowym oknie i zdejmowałem tę nieszczęsną kamerę, która wtedy rejestrowała mgłę. Robotnicy akurat obok coś naprawiali i obawiałem się, że mogą strącić mi kamerę z parapetu albo ją uszkodzić, więc ją zdjąłem. I to był moment decydujący. Akurat trzymałem kamerę w rekach, już niestety wyłączoną, i najpierw usłyszałem ten dziwny dźwięk silników, a potem zobaczyłem już bardzo nisko lecący, spadający samolot, który lewym skrzydłem był skierowany pod katem ok. 90 stopni w dół. Potem był łomot, eksplozja, wybuch, słup ognia - tak moment katastrofy opisuje Sławomir Wiśniewski, operator kamery, który był naocznym świadkiem katastrofy polskiego Tu-154M 10 kwietnia 2010 roku w Smoleńsku.

Dziś w Sejmie zostały pokazane jego materiały ze Smoleńska. Sam Sławomir Wiśniewski tonował oczekiwania związane z upublicznieniem nieznanych dotąd nagrań, bo wie, co na nich faktycznie jest: ponad godzina nagrania mgły, co nic nie wnosi do postępowania i trudno też pokazywać w telewizji.
 
Ja widziałem, że skrzydło było skierowane do ziemi. Czy samolot się potem obrócił, czy koziołkował, czy jakoś się przetaczał, to nie wiem - precyzuje. Jak podkreśla, widział zarys samolotu, bo mgła była gęsta, a wypadek miał miejsce wśród drzew. Ocenia jednak, że po przechyleniu się maszyny - jak mówili mu specjaliści ds. lotnictwa - nie było już żadnych szans na wylądowanie, ani na to, aby ludzie przeżyli.
 
Wiśniewski nie miał początkowo świadomości, że właśnie rozbił się polski samolot z delegacją z prezydentem Lechem Kaczyńskim na czele. Dowiedział się o tym dopiero po zatrzymaniu go przez FSB.(TSz)
 

Sławomir Wiśniewski, który jako montażysta TVP był w Smoleńsku, na własne oczy widział, jak Tu-154M przechylony skrzydłami prostopadle do ziemi się roztrzaskał, mówi o dramatycznych chwilach 10 kwietnia. Dodaje też, że "troszeczkę zdziwiło" go to, iż nikt go zaraz po katastrofie nie chciał go przesłuchać, więc bez problemów wrócił do Polski pociągiem.

Jacek Gądek (Onet.pl): - Może pan powiedzieć, że był naocznym świadkiem katastrofy smoleńskiej?Sławomir Wiśniewski (autor nagrań ze Smoleńska):
 
Z całą odpowiedzialnością mogę użyć takiego określenia, bo stojąc w hotelowym oknie, widziałem moment spadania samolotu. Tak - jestem naocznym świadkiem tej katastrofy.
 
Miał pan od razu świadomość, że widzi katastrofę samolotu z 96 osobami, w tym prezydentem Polski, na pokładzie?
 
O tym, że był to nasz Tupolew, że na pokładzie była polska delegacja wraz prezydentem, dowiedziałem się dopiero, gdy zostałem już zatrzymany przez funkcjonariuszy służb rosyjskich. Wtedy dostałem SMS-a z Polski i z niego się dowiedziałem - wtedy do mnie to dotarło. Wtedy siedzący ze mną kierowca rosyjski zapytał, czy coś mi się stało. Odpowiedziałem, że źle się poczułem.Poprosiłem osobę, która wysłała tego SMS-a, aby zawiadomiła moją firmę, że zostałem zatrzymany. Być może dzięki temu SMS-owi i tej osobie po prostu wiedziano w firmie o mojej sytuacji i zostałem szybko zwolniony.
 
A co pan widział przez okno hotelowe?
 
Stałem w nim i zdejmowałem tę nieszczęsną kamerę, która wcześniej rejestrowała mgłę. Robotnicy akurat obok coś naprawiali i obawiałem się, że mogą strącić mi kamerę z parapetu albo ją uszkodzić, więc ją zdjąłem. I to był moment decydujący. Akurat trzymałem kamerę w rękach, już niestety wyłączoną, i najpierw usłyszałem ten dziwny dźwięk silników, a potem zobaczyłem już bardzo nisko lecący, spadający samolot, który lewym skrzydłem był skierowany pod katem ok. 90 stopni w dół. Potem był łomot, eksplozja, wybuch, słup ognia.
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Po złamaniu Gazy Wylotowe TU 154M odrzuciłyby Konar Brzozy Daleko
Link


 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Szczególnie Polecam:

Macierewicz Tupolew nie spadł tak, jak nam mówią? Są zdjęcia
Link

Autor - @154

___________________________________________________

Gdzie jest Wiśniewski ?
Link

--------------------------------------------------------------------------------------- 

 

Film - Ostatnie Sekundy Lotu nad NDB i Komisem - Tak jak TU 154 M
Link

 
 
 
 
 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Posłanka PO Joanna Mucha (35 l.) - jak widać nie musi robić operacji biodra , ma za to rewolucyjne pomysły, np. nie widzi sensu w robieniu operacji biodra u 85-latka i w ogóle uważa, że starsi ludzie to kłopot, bo "chodzą do lekarza co dwa tygodnie dla rozrywki"

 
 
 
 
 
 

----------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

3 luty Dzień bez Głupich wypowiedzi Latkowskiego i innych tzw.Ekspertów - Robiących Wielką Kasę na szkalowaniu dobrego imienia Polskich Pilotów.

"... Robert Latkowski: Kolega krzyczał i on nie słyszał tej komendy, że odchodzimy..."  -  Link

---------------------------------------------------------------------------------

@Tadek 02.02.2011 11:46

Nasłuchałeś się Pseudo Ekspertów - którzy wygadywali i wygadują Bzdury i ich Powtarzasz - Przykład wypowiedzi Autora Gniota "Ostatni Lot": - Cały szkalujący Polskich Pilotów wywiad na stronie:
Robert Latkowski: Kolega krzyczał i on nie słyszał tej komendy, że odchodzimy.
Precyzyjne Naprowadzanie - Płk Latkowskiego przez Monikę Olejnik
Link

--------------------------------------------------------------------------------

@wywczas 30.01.2011 00:27

"...Czy jest szansa ,ze kiedykolwiek na tematy wypowiedza sie eksperci lotniczy..." Masz rację w Mediach o dużej oglądalności już bardzo dawno nie wypowiadali się Prawdziwi Eksperci - Kiedyś już się wypowiedzieli i bronili pilotów to Media zrobiły dla Nich Szlaban i się ich więcej nie zaprasza - Przykład Pułkownik Tomasz Pietrzak - Kapitan Janusz Więckowski

@Asienka - DlaczegoTVN 24 Nie zaprasza już Kpt. J.Więckowskiego
Link Film

Płk Pietrzak Broni Pilotów - to został zmielony przez TVN 24
Link

SCEPTYCZNY WIERZYCIEL: O raporcie MAK: znaczenie raportu i wiarygodność dowodów
 

-----------------------------------------------------------------------------

 
Polecam:
 
 
 
 
 
 
 
"...Ostatni raz pojawił się tam - Artur pokazuje na niebo nad 12-piętrowym budynek *) - od razu było jasne, że coś z nim jest nie tak..."
Dywagacje na temat brzozy są nieistotne !!!
Link Film
 
-----------------------------------------------------------------------------
 
Polecam: Film z Misji Specjalnej z 21 września 2010
 
 
Przypominam Fllm z programu Misja Specjalna z 21 września 2010 roku -  gdzie pokazano jak Rosjanie niszczą
wrak TU 154 M.----------------------------------------------------------------------------

Polecam

Mogło też się zdarzyć, że samolot nie był w pełni sterowny i zniżał się samoczynnie bez woli pilotów - mówi major Fiszer
Link

EL OHIDO SILURO 19.01 2011 17:50
Na drugi krąg odchodzić zaczął, potem przepadł...
Link Film

Fragment Artykułu

"...Aby sparaliżować działanie któregoś z kluczowych elementów konstrukcyjnych samolotu (serwomechanizmów, awioniki itd) należy podczas remontu pozbawić go wymaganego i niezbędnego ekranowania EMC (electromagnetic compatibility). Zdjęcie osłony (puszka Faradaya) nawet wykryte w Polsce nie byłoby podstawą do tak daleko idących wniosków i dałoby się wytłumaczyć zwykłym niedopatrzeniem, daje jednak gwarancję uwalenia samolotu na każde życzenie, jeżeli zadziałamy na samolot (na pozbawiony ekranowania EMC kluczowy element, moduł odpowiedzialny np. za pracę silników) odpowiednim polem...". więcej na stronieLink Film
 

"...No i ta tajemnicza "Naprawa" autopilota na kilka dni przed wylotem do Katynia..."   Film z TU 154 M 102 - Po Komendzie - ODCHODZIMY BIS
Link Film

-----------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Oni utracili sterowność TU 154 M - Kapitan Więckowski o 00:48 w Polsat News
Link

Kapitana Więckowski w Polsat News o 00:48 : - "On  powinien Na tej prędkości odejść do góry jak rakieta" - "...on tego nie wykonał..." -  "...prawdopodobnie utracili sterowność tego samolotu...". -  Polsat News cytuje jego wypowiedź -  "...wieloletniego Pilota Tupolewów Kapitana Janusza Więckowskiego kolejne ujawniane informacje utwierdzają w przekonaniu, że prawdziwej przyczyny katastrofy jeszcze nie znamy..."  

O kontrolerach w Smoleńsku mówi - "...Oni ( Kontrolerzy )  ich zostawili samych - Oni ich stracili na ekranie..."

- W tym Tupolewie spędziłem 2,5 tysiąca godzin. Ta załoga też nie spędziła w tym samolocie mało. Oni byli doświadczeni – mówił 1 czerwca 2010 roku w TVN24  kpt. Janusz Więckowski, emerytowany pilot LOT-u.

Od tego dnia TVN 24 zapomniało o Pilocie - Dzisiaj szlaban na występy w Mediach podniósł Polsat News - pół roku i 19 dni by zapytać prawdziwego Experta - a nie podróbki typu Tomasz Hypki - który za sterami TU 154  różnych wersji nie siedział nigdy.

We wrześniu i październiku opisywałem:

@Asienka - DlaczegoTVN 24 Nie zaprasza już Kpt. J.Więckowskiego
Link Film


Dlaczego 0,3 sekundy po Odchodzimy – UCHOD nie zadziałał
Link Film

Film z TU 154 M 102 - Po Komendzie - ODCHODZIMY BIS
Link Film

Link do instrukcji Obsługi TU 154 - Word
Link Film

Dywagacje na temat brzozy są nieistotne !!!
Link Film

------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Artur Wosztyl powinien wylecieć z Wojska - Tomasz Hypki

Tomasz Hypki - Artur Wosztyl powinien wylecieć z Wojska za postawę w Smoleńsku ( czyli nie zgodną z oczekiwaniami Władzy i PO )  - Taką opinie wypowiedział " pożal się Boże Pseudo Ekspert "  Tomasz Hypki o godzinie 18 :45 w programie TVP 2 w wywiadzie w Programie Przemysława Szubertowicza " Gorący Temat " Co na to Brać Lotnicza dalej uszy po sobie i cicho siedzieć - Każdemu ta władza dorwie się do tyłka - byle by tylo zgoić Pilotów .

Major Fiszer zaczyna mówić zgodnie z oczekiwaniami PO - czy myśli o awansie ? 

________________________________________________________

Piloci byli naprowadzani Ścieżką Śmierci - Zuzanna Kurtyka

Piloci byli naprowadzani Ścieżką Śmierci - Zuzanna Kurtyka o godzinie 14 :08 w wywiadzie dla Superstacji - tak skomentowała wczorajszą prezentację przez Komisję Millera złego naprowadzania TU 154 M przez kontrolerów.-  Blogerzy wielokrotnie zwracali na to uwagę - kiedy nasze Kochane Media koncetrowały się na gnojeniu Polskich Pilotów z Generałem Andrzejem Błasikiem na czele.

Generał Błasik - Wanted Dead or Alive ? - wprost.pl
Link

Śledczy skupiają się na badaniu czy Błasik Siedział za Sterami
Link

Według Komisji Millera - Nie było wypowiedzi Nawigatora "...wkurzy się..."  -  nie ma  -  "...Debeściaków..."  i  "...mnie zabije..."  z taką lubością cytowanych przez Media.

Autopilot TU 154 M 102 - Już nie zawiedzie został Wymieniony
Link

Dlaczego 0,3 sekundy po Odchodzimy – UCHOD nie zadziałał
Link Film

Piloci wpadli w pułapkę! - Pułapkę oczekiwań Rosji od Klicha
Link

Zlecenie na Błasika - Problem jest z Zindywidualizowaniem Głosów
Link Film

----------------------------------------------------------------------------------------------
Janosik
O mnie Janosik

" Dzisiejsze Czasy " - Oceniam : - Krytycznie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości